تبلیغات
آموزش هنر در خانه - راههای تعبیر درست از خواب
آموزش هنر در خانه


آموزش بافتن لباس قلاب بافی ، جدید ترین مدل های قلاب بافی، اموزش قدم به قدم قلاب بافی بهار 90، طرح نقشه های قلاب بافی،  مدل برای قلاب بافی،  مدل زیبای گلدوزی، مدل قلاب بافی نوزادان، مدل های زیبا قلاب بافی کودکان

آموزش تصویری بافتنی

محصولی ویژه برای دختر خانوم های جوانی كه می خواهند همیشه تك باشند

كامل ترین و جامع ترین مجموعه آموزش بافتنی دوبله فارسی

به راحتی با كمترین هزینه و در منزل بافتنی ببافید 

آموزش كاملا تصویری ، گام به گام و بسیار ساده

1 DVD همراه با كتاب و سی دی 

ابتدا محصول  را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید
سپس وجه کالا  را به مامور پست بپردازید

قیمت : با تخفیف ویژه فقط 5,500 تومان
برای دیدن توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید




جذابیت خود را چند برابر كنید

محصول جدید و پرطرفدار برای سال 1390

یك هدیه منحصر به فرد و فوق العاده

هدیه ای مناسب برای آنكه دوستش دارید.....

طراحی متفاوت و خیره كننده

برای دیدن توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید




شامپو رفع سفیدی مو

با این شامپو دیگر نیازی به رنگ مو ندارید

فقط در 10-15 دقیقه با موهای سفید خداحافظی كنید

بهترین محصول در زمینه رفع سفیدی مو

با طرز استفاده بسیار آسان كه شما را شگفت زده خواهد كرد

فروش ویژه برای اولین بار  در ایران

همراه با كتاب آرایش مدرن بعنوان هدیه

ابتدا محصول  را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید
سپس وجه کالا  را به مامور پست بپردازید

قیمت : با تخفیف فقط 5,000 تومان

برای دیدن توضیحات بیشتر اینجا کلیک کنید


 

لاغریافزایش قد


بازدید : مرتبه
تاریخ : چهارشنبه 9 فروردین 1391


برای دست یافتن به تعبیری درست از خواب باید به مراحل زیر توجه نمود:


الف . آن قسمت از خواب باید تعبیر شود كه دارای اهمیت است و یا به امری واقعی اشاره دارد ویا برای تنبیه بیننده ی خواب ویا مژده ای برای او باشدو یا سودی دنیوی و اخروی در آن باشد.به قسمتهایی از خواب كه پریشان و نامفهومند و تعبیر درستی ندارند ،نباید توجه نمود.


ب . برای تمام آن چیزهایی از خواب كه دارای اهمیت می باشند ،.... ( بقیه در ادامه مطلب)



ب . برای تمام آن چیزهایی از خواب كه دارای اهمیت می باشند ،برای تعبیر آن باید در قرآن ،حدیث پیامبر(ص)،قیاس و تشبیه ، واژه شناسی و معنی اسامی برای آن اصلی پیدا نمود.[ به اصل كتاب رجوع شود].تعبیر خواب بر اساس اسامی و واژه شناسی .


مثلاً اگر در خواب فردی را ببینید كه اسمش «راشد» است، می توان آن را به هدایت و راهنمایی به راه راست تعبیر نمود زیرا راشد یعنی كه كسی كه راه راست را در پیش گرفته است و بر همین اساس اگر اسم شخص «سالم »باشد به سلامتی و اگر «سعید» باشد به خوشبختی تعبیر شود.«عقبه » نام را به عاقبت كار،«نافع» نام را به سود و منفعت،«رافع»نام را به بلندی و رفعت ،«احمد» نام را به سپاسگذاری و«صالح»نام را به نیكوكاری تعبیر نمایید.



امام مسلم از انس روایت می كند كه

پیامبرخدا (ص) فرمود :

«رأیت ذات لیلة كأنا فی دار عقبة بن رافع،فأتینا برطب من رطب ابن طاب ،فأولة الرفعة لنا فی الدنیا و العاقبة فی دیننا و ان دیننا قد طاب»

یعنی

(شبی در خواب دیدم كه در خانه ی عقبة بن رافع هستم و مقداری خرمای پاك ورسیده را برایمان آوردند. من این خواب را اینگونه تعبیر می نمایم كه ما در دنیا به بلندی و رفعت دست می یابیم و در دینمان نیز عاقبت به خیر خواهیم شد زیرا دینما ن دین پاك ورسیده وكاملی است).


اكنون بعد از مشخص نمودن اصولی كه خواب باید بر اساس آنها تعبیر شود ـ قرآن ، حدیث،قیاس وتشبیه و واژه شناسی ـ نمونه هایی را بیان می كنیم تا شما خواننده ی عزیز با توجه به آنها و بررسی تعبیر آنها بر اساس اصول یاد شده ،بتوانید تعبیر روشنی برای خوابهای خود بیابید . این نمونه ها همگی تعابیر ی هستند كه استاد تعبیر خواب، «ابن سیرین» آنها ارائه داده است.


نمونهء  اول :

«حجاج بن یوسف» در خواب دید كه دو كنیز از آسمان پایین آمده اند و او یكی از آنها را با خود برده و دیگری به آسمان برگشته است . تعبیر این خواب را از «ابن سیرین» پرسیدند و او نیز خواب را اینگونه تعبیر نمود كه آن دو كنیز، دو فتنه اند و «حجاج» فقط به یكی از آنها خواهد رسید ودر حقیقت نیز اینگونه شد؛آن دو فتنه ، فتنه ی «ابن اشعث» و فتنه ی «ابن مهلب» بود كه حجاج به فتنه ی «ابن اشعث» رسید اما به دیگری نرسید.


در این خواب دو نشانه ی عمده وجود داشتند : اول، دو كنیز و دوم ،بردن یكی از آن دو كنیز توسط حجاج و باز گشت دیگری . در تعبیر نشانه ی اول ،«ابن سیرین» از اصل حدیث پیامبر (ص) استفاده نمود و زن را فتنه تعبیر نمود زیرا


پیامبر(ص)می فر ماید:

« ما تركت بعدی فتنة اضر علی الرجال من النساء»

یعنی

( بعد از رفتنم ، هیچ فتنه ای را را زیان بخش تر از زنان برای مردان نمی یابم).

بخاری و مسلم


برای تعبیر نشانه ی دوم نیز از قیاس وفهم خود استفاده كرده بود و گرفتن كنیز را رسیدن به آن فتنه تعبیر نموده بود و در حقیقت تعبیر خواب نیز همانگونه شد كه او پیش بینی نموده بود.


نمونهء دوم :

مردی پیش ابن سیرین آمد و گفت با زنی ازدواج نموده ام ، در خواب دیدم كه سیاه و كوتاه قد شده است . ابن سیرین گفت سیاهیش نشانه ی ثروت و مالداری اوست و كوتاه قد بودنش دال بر عمر كوتاهش می باشد .در حقیقت این خواب نیز این گونه تحقق یافت ؛بعد از مدتی زن آن مرد دار فانی را وداع گفت و مرد صاحب میراث زیاد او شد.


در این خواب نیز دو نشانه ی عمده وجود داشت :اول ،سیاهی آن زن و دوم، كوتاه قد بودنش . در این مورد ،ابن سیرین برای تعبیر نشانه ی اول از اصل زبان و واژه شناسی استفاده نمود زیرا در زبان عربی اگر یكی دارای پول و ثروت زیاد باشد ،می گویند : «لفلان سواد» یعنی فلانی سیاهی زیادی دارد.برای تعبیر نشانه ی دوم نیز،ابن سیرین از تشبیه و قیاس استفاده نموده بود و قد كوتاه زن را به عمركوتاهش تشبیه نموده بود ودر نهایت با كنار هم گذاشتن ای دو تعبیر ،تعبیر فوق را ارائه داده بود .


نمونهء سوم:

عبدالله بن مسلم می گوید : گه گاهی در مجلس ابن سیرین حاضر می شدم و بعد از برخاستن از مجلس او به مجلس اباضیه ها می رفتم[اباضیه ،گروهی گمراه از خوارج بودند كه رئیس آنان عبدالله بن اباض نام داشت] و با آنان نشست و برخاست می كردم . شبی در خواب دیدم كه همراه با عده ای جنازه ی پیامبر (ص) با دوش خود حمل می كردم .پیش ابن سیرین آمده ،خواب را برایش تعریف نمودم. ابن سیرین گفت : چرا با قومی نشست و برخاست می كنی كه می خواهند آنچه را پیامبر(ص) آورده است ، دفن نمایند.


در این خواب نیز دو نشانه وجود دارد :اول،جنازه ی پیامبر(ص) و دوم، حمل آن بر دوش و تصمیم برای دفن آن .در تعبیر نشانه ی اول ،ابن سیرین جنازه ی پیامبر(ص) را به راه وروش حقی كه آن حضرت آورده است، و نشانه ی دوم را به دفن واز بین بردن آن راه وروش قیاس نموده است.


نمونهء چهارم :

مردی نزد ابن سیرین آمد وگفت در خواب دیدم كه تاجی از طلا را بر سر م گذاشته ام. ابن سیرین گفت :از خدا بترس ، پدرت در غربت چشمانش را از دست داده است و از تو می خواهد كه نزد او بروی. مرد به خانه برگشت ودید كه نامه ای از پدرش رسیده است كه در آن از كوری خود خبر داده و از پسرش خواسته بود كه نزد او برود.


در این خواب سه نشانه وجود دارد :اول،سر ؛ دوم ،تاج و سوم ، طلا. برای تعبیر نشانه ی اول ،ابن سیرین از اصل زبان و واژه شناسی استفاده نموده است زیرا سر به معنی ریاست و بزرگی نیز به كار می رود و رئیس و بزرگ هر شخصی ،پدرش می باشد.تاج از پوششهای غیر عربی است و سرزمین غیر عرب نیز برای اعراب ،سرزمین غربت به حساب می آید و طلا نیز دلیل بر از دست دادن بینایی می باشد. از تعبیر این سه نشانه ، ابن سیرین تعبیری را ارائه داد كه راست از آب در آمد.


آنچه كه جای تأ مل دارد این است كه این خوابها بر اساس تعبیری كه ابن سیرین برای آنها ارائه داده بود ،به وقوع پیوستند زیرا خوابها بر اساس تعبیر آنها اتفاق می افتند.


حاكم از انس بن مالك روایت نموده است كه

پیامبر(ص) فرمود :

«ان الرؤیا تقع علی ما تعبر ومثل ذلك مثل رجل رفع رجله فهو ینتظره متی یضعها فاذا رأی احدكم رؤیا فلا یحدث بها الا ناصحاً او عالماً »

یعنی

(خواب آنگونه كه تعبیر می شود ،اتفاق می افتد و واقع شدن آن مانند كسی است كه پای خود را برداشته است ومنتظر است تا ببیند كه چه وقت آن را روی زمین بگذارد.پس هر گاه یكی از شما خوابی رادید آن را به جز نزد عالم و یا ناصحی بازگو ننماید ) .


ابوداود، ترمذی و ابن ماجه نیز از ابو رزین عقیلی روایت نموده اند كه

پیامبر (ص)فرمود ه است :

«الرؤیا علی رجل طائر مالم تعبره فأذا عبرت وقعت.. .»

یعنی

( خواب اگر تعبیر نشود چونان پرنده ای پرواز می كند و به وقوع نمی پیوندد اما اگر تعبیر شود ،واقع می شود.. .) .


از این رو لازم به ذكر است كه خواب تا آنجا كه امكان دارد وبدون زیاده روی و عدول از حق ،باید به شیوه ای پسندیده و خیر تعبیر شود و اگر این امكان وجود نداشت ،تعبیر ننمودن آن بهتر است.ابن وردی در این مورد می گوید :خواب بر بال پرنده ودر حال پرواز است؛ اما اگر تعبیر شود ،مژده آور یا زیان بخش خواهدشد.



اگر بتوان برای خواب دو تعبیر متفاوت ارائه داد ،باید دید كه كدامیك بهتر و به اصول تعبیرخواب وتناسب واژه هانزدیكتر است تا خواب آنگونه تعبیر شود. المناوی در شرح«الفیه ی وردیه»از عده ای از بزرگان نقل می كند كه فرموده اند :لازم وضروری است كه معبر خواب آرام و با حوصله باشد تا تعبیرش تعبیری درست وتمام باشد وباید به كیفیت واژه ها وكلمات به دقت توجه نماید وبتواند چیزهای درست و با معنی را از موارد بی معنی و پریشان تشخیص دهد وبه دلایل واهداف آن خواب توجه كامل نماید وسپس قوانین تعبیر خواب را بر آنها تطبیق نماید و اگر خواب دارای دو معنا بود ،آن معنایی را انتخاب نماید كه تناسب بیشتری [با شرایط و احوال] داشته باشد .


ممكن است تعبیر خواب در مورد بیننده ی آن واقع نشود و برای افراد خانواده،برادر،دوست و یا افراد نزدیك تحقق یابد و این زمانی است كه امكان وقوع برای بیننده خواب وجود نداشته باشد.


پیامبر(ص) در خواب ابوجهل را دید كه با وی بیعت نمود .در این مورد ابو جهل به پسرش عكرمه تعبیر شد كه در نهایت به پیامبر(ص) ایمان آورد و پیامبر (ص) فرمود این تعبیر خوابی است كه دیده بودم. پیامبر(ص) در خواب دید كه اسید بن عاص والی مكه شده است و در نهایت پسر اسید والی مكه شد.



اگر تعبیرخوابی باعث بر ملا شدن عیب مسلمانی گردد كه خداوند آن عیب را پنهان نموده است، باید از فاش نمودن وبیان آن تعبیر خودداری نموده و در صورت بیان آن باید از نام بردن فرد مورد نظر اجتناب نمایید زیرا در این صورت برادر مسلمانتان راغیبت نموده ودچار گناه شده اید .ابن وردی نیز می گوید : اگر خوابت بیانگر عیب مردم بود ،آن را پنهان دار و همواره آن وجه از تعبیر را انتخاب نمایید كه بهتر و نیكوتر است.


بیان این مطلب ضروری است كه خواب باید متناسب با بیننده ی آن و درجه وپایگاه اجتماعی او تعبیر شود . برای هر فرد آن تعبیری متناسب است كه با شرایط و احوال خود وی سازگار باشد . ممكن است خوابی برای شخصی رحمت و همان خواب برای دیگری زحمت و عذاب باشد .


گویند روزی مردی از ابن سیرین سئوال نمود : در خواب دیدم كه اذان می گویم ،تعبیر آن چیست ؟ ابن سیرین در جواب گفت : به زیارت خانه ی خدا می روی و فریضه ی حج به جای می آوری .بعد از مدتی شخصی دیگر دقیقاً همان سئوال را از ابن سیرین پرسید واو نیز در جواب به آن مرد گفت : تو دزدی خواهی كرد و دستت را به خاطر آن قطع خواهند كرد .آنانی كه شاهد آن دوماجرا بودند از ابن سیرین پرسیدند: چگونه برای یك خواب دو تعبیر متفاوت نمودی ؟او نیز در جواب گفت :اولی مرد نیكو كار و خوبی بود و من نیز بر اساس این آیه ی قرآن«و اذان من الله ورسوله الی الناس یوم الحج الأكبر»یعنی(این اعلامی است از سوی خدا وپیامبرش به همه ی مردم در روز بزرگترین حج)[توبه/3]،اذان را به رفتن به حج تعبیر نمودم ،اما دومی مرد شرور و بدكرداری بود وبر اساس این آیه از قرآن«اذن مؤذن ایتها العیرانكم لسرقون»یعنی(ندا دهنده ای فر یاد زد ای كاروانیان شما دزدید)[یوسف/70] اذان گفتن وندا دادنش را به دزدی تعبیر نمودم .


اگر بچه ی كوچكی خوابی را ببیند ،تعبیرش برای والدینش است و همچنین تعبیر خواب برده برای اربابش و زن برای شوهرش می باشد و همه ی اینها در صورتی است كه تعبیر آن خواب متناسب شرایط خود آنها نباشد . ابن وردی در این مورد می گوید :خواب برده از آن ارباب است و آنچه را نیزكه زن در خواب می بیند به شوهرش می رسد .خواب بچه به والدینش بر می گردد وهمه ی اینها درصورتی است كه خود اهل و شایسته ی تعبیر آن خواب آن نباشند.



المناوی در مورد كیفیت تعبیر چیزهای عجیب وغریب و نا مشخص در شرح الفیه ی وردیه می گوید :اگر اول خواب تا آخر آن برای شما معلوم باشد، تعبیر آن ساده است اما اگربخشی از خواب مشخص و بخشی دیگر نامشخص و پریشان باشد،ابتدا قسمت معلوم آن را تعبیر نمایید و بخش نامعلوم آن را بیشتر مورد بررسی و دقت قراردهید ودر صورت امكان، آن بخش را به قسمتهای كوچكتری تقسیم نمایید ودر صدد درك جداگانه ی آن قسمتها باشید ودر صورت درك آنها ،تعبیر مشخصی برای آنها ارائه دهید و از مجموع آنها تعبیری كلی برای خواب ارائه نمایید.اگر درك وفهم خوابی برایتان امكان نداشت و یا خواب از نوعی باشد كه تاكنون دیده نشده باشد،بهتر است كه تعبیر نشود تا اینكه خود واقع شود.


و نهایتاً اگر می خواهید كه بر تعبیر خوابها آگاه شوید،سعی نمایید تا بر پایه های اساسی برای تعبیر خواب آگاهی بیشتری پیداكنید و برای هر چیز بتوانید دلایل موجهی از قرآن وسنت ،معانی واژگان و اسامی و قیاس وتشبیه بیابید وبا كمك گرفتن از مجموع این موارد و نیزبا توجه به شرایط و احوال بیننده ی خواب در صدد برآیید كه برای خواب تعبیری درست پیدا كنید.



ارسال توسط admin
تبلیغات


آرشیو مطالب
نظر سنجی
از کدام مطالب ما بیشتر راضی بودید؟؟











امکانات جانبی